Odpowiedzi

2010-02-21T14:55:52+01:00
R²=1²+(r-0,5)²
r²=1+r²-r+0,25
r=1,25m

Odp.Średnica wynosi 2,5 czyli 2 razy R
Najlepsza Odpowiedź!
  • s0ku
  • Rozwiązujący
2010-02-21T14:59:42+01:00
Analizując możliwości odrzucamy przypadek gdy wody zapełnia połowę kanału (wtedy największa głębokość jest równa promieniowi a lustro wody średnicy - odrzucamy bo nie zgadzają się podane dane) oraz przypadek gdy woda zapełnia więcej niż połowę (zatem średnica musi być większa niż lustro, no i największa głębokość też przekroczy 0,5). Pozostaje przypadek gdy woda zapełnia mniej niż połowę kanału. Z tw. Pitagorasa:
R^2 = 1^2 + (r-0,5)^2
r^2 = 1 + r^2 - r + 0,25
r = 1,25
1,25 * 2 = 2,5


Średnica to dwa i pół :)
2010-02-21T15:02:48+01:00
R do 2=1do 2+(R-0,5)do 2
R do 2 =1+ R do 2 -R+0,25
R=1,25m
2xR=2,5m

Myśle że dobrze powodzenia!;]