Odpowiedzi

2010-02-21T17:21:04+01:00
Rozrysowałam sobie ten twój okrąg i wyszło mi ta odleglość 4cm od cięciwy do środka jeżeli ma 4 to ta druga częsć ma też 4cm. więc promień wynosi 8cm bo dodajemy te dwie długości ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:15:58+01:00
Dołączam załącznik z rysunkiem do zadania. Na rysunku przedstawiony jest trójkąt prostokątny, którego przeciwprostokątną jest szukana długość promienia.
Skorzystamy z twierdzenia Pitagorasa:
(4cm)² + (8cm)² = r²
r² = 16cm² + 64cm²
r² = 80cm²
r = √80 cm

Odp. Długość promienia wynosi √80 cm.