Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:18:23+01:00
Pole trójkąta równobocznego wynosi 25√3.Oblicz wysokość tego trójkąta

P = 25√3 - pole trójkąta równobocznego
a - krawędź trójkąta równobocznego
h = ?

h =(1/2)* a√3 - wzór na wysokość trójkata równobocznego
1.Obliczam a
P = 25√3
P = 1/2a*h
1/2a*h =25√3
1/2*a*(1/2*a*√3 )= 25√3
1/4*a²*√3 = 25√3 /*4
a²√3 = 100√3 /:√3
a² = 100
a = √100
a = 10
2. Obliczam wysokość h
h = 1/2a*√3
h = 1/2*10*√3
h = 5√3
3 5 3
2010-02-21T15:19:52+01:00
P=25√3
25√3=a²√3¼|:√3
25=a²* ¼|*4
100=a²
a=10
h trójkąta=a√3 ½
h= 10√3½
h=5√3
wyskokość tego trójkąta równobocznego to 5√3

10 4 10