Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:19:46+01:00
300g+200g+100g=600g
50% + 20% + 10% = x%

300g*50%+200g*20%+100g*10%=600g*x

150+40+10=600x
200=600x
x=0,3(3)
x~(w perzyblizeniu)0,4 %
2 5 2
2010-02-21T15:25:58+01:00
Roztwór I:
C%=50%
C%=(ms/mr)*100%
ms-masa substancji
mr-masa roztworu
50%=(ms/300g)*100% //100%
0.5=ms/300g /*300g
150g=ms

Roztwór II:
Podobnie jak w pierwszym.
20%=(ms/200g)*100% //100%
0.2=ms/200g /*200g
40g=ms

Roztwór III:
10%=(ms/100g)*100% / /100%
0.1=ms/100g / *100g
ms=10g

Jak już znamy wszystkie masy substancji musimy je zsumować.
masa substancji całkowitej
10g+40g+150g=200g
i masa roztworu:
300g+100g+200g=600g
Więc roztwór całkowity będzie równy:
C%=(200g/600g)*100%
C%=(ok.)33.33%

Mam nadzieję, że pomogłam i co nieco wytłumaczyłam ;)
1 5 1