Odpowiedzi

2010-02-21T15:19:09+01:00
Giuseppe Garibaldi włoski rewolucjonista .Przyczynił się do Zjednoczenia Włoch . Wróg papiestwa i Austrii . Aktywny podczas walk na Sycylii i w podbojach o Rzym.

Wiktor Emanuel 2 pierwszy król zjednoczonych włoch. tyle wiem o nim
Otto von Bismarck niemiecki polityk . Premier prus. Przyczynil sie do zjednoczenia niemiec
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:20:02+01:00
Giuseppe Garibaldi - włoski rewolucjonista. W znacznym stopniu przyczynił się do zjednoczenia Włoch. Organizator "wyprawy tysiąca", której celem było obalenie dynastii Burbonów i włączenie Królestwa Obojga Sycylii do Włoch. Wyprawa ta zakończyła się sukcesem.

Wilhelm I - król Prus i cesarz niemiecki. Współtwórca II Rzeszy. Przyczynił się do zjednoczenia Niemiec.

Wiktor Emanuel II - pierwszy król zjednoczonych Włoch. Początkowo był władcą Sardynii, która za jego panowania wchłonęła wszystkie włoskie księstwa i królestwa, co umożliwiło zjednoczenie tego państwa.

Otto von Bismarck - kanclerz II Rzeszy Niemieckiej, wróg polskości. Przyczynił się do zjednoczenia Niemiec.
10 4 10