1.Wymień cztery owady pożyteczne dla człowieka, i opisz pożyteczną działalność każdego w czterech zdaniach.

2.Wymień cztery owady szkodniki i opisz szkodliwą działalność każdego z nich również w czterech zdaniach.


Zadanie na poziomie klasy szóstej. Jak ktoś chce to ćwiczenia "Przyroda dla klasy VI" str. 31-32. Proszę o żetelność. Z góry dziękuję - wybiorę naj. Z poważaniem - Anek17.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T16:19:14+01:00
1. pszczoły- miód
jedwabniki morwowe- jedwab
biedronki- zjadaja mszyce
2. bielinek kapustnik- niszczy kapuste
stonka- nisczy ziemniaki
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:53:14+01:00
Pożyteczne:
Trzmiel - zapyla kwiaty roślin do których pszczoły nie mają dostępu
Pszczoła - Zapyla kwiaty, wytwarza miód i wosk
Biedronka (siedmiokropka) - zjada ogromne ilości mszyc
Jedwabnik morwowy - wytwarza cenny jedwab tworząc z nich swoje kokony
Niepożyteczne:
Osa - wytwarza szkody w sadownictwie atakując inne owady
Mucha Domowa - Przenosi wiele chorób i zarazków
Komar - przenosi malarię
Szerszeń - wytwarza jad który możne zabić człowieka i atakuje pożyteczne owady

4 5 4