Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:34:31+01:00
Kultura arabska i ogólnie wschodnia stanowiła niegdyś dla Europy nieocenione źródło inspiracji. Jej to zawdzięczamy rozwój nauk ścisłych, w szczególności medycyny, innowacje kulinarne (kawa:)), rozpropagowanie cudzych, acz świetnych wynalazków (cyfry arabskie) a także, co jest mi szczególnie bliskie, przepiękne instrumenty muzyczne jak dudy, lutnia, bębny kielichowe.
Ogólnie rzecz biorąc nawet nie zdajemy już sobie sprawy ile tak naprawdę zawdzięczamy Arabom w różnych dziedzinach naszej codzienności. Myślę, że to właśnie jest ich największym, choć cichym osiągnięciem

22 1 22
2010-02-21T15:45:06+01:00
Głównym osiągnięciem kultury arabskiej był język arabski. Język ten musieli poznać wszyscy wyznawcy islamu, ponieważ Koran nie mógł być tłumaczony. Z Indii Arabowie przejęli system cyfr, zwanych potem arabskimi, ułatwiający działania matematyczne. Dzięki temu rozwinęli matematykę, w szczególności algebrę. Arabowie budowali meczety pięknie zdobione, które pozostały trwałym pomnikiem dorobku sztuki i techniki.
2 3 2