Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:42:23+01:00
Wysokości trapezu podzielą dolną podstawę na 3 kawałki=6cm(srodkowa )i po bokach 2 razy po (8-6):2=1cm

z boków powstały ci trójkaty prostokątne o kącie 45 ⁰, czyli wysokośc trapezu też ma 1cm, a ramię to przekatna kwadratu o boku 1cm

pole=½(a+b)h=½(6+8)×1=7cm²
2 3 2
2010-02-21T15:46:01+01:00
Więc tak pole= 6cm+8cm*1:2=7cm kwadratowychn Hrówna się 8cm-6cm=2cm I wychodzi nam ,że bok przy którym mamy 45 stopni ma 1cm ,a to zkolei znaczy że wysokość trapezy też wynosi 1cm zasada ze trójkąt równoaramienny ma przy podstawie 45 stopni a przy wierzchołku 90 stopni. No to na tyle.
1 1 1