Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:39:59+01:00
6 X 1788 - 29 V 1792 Sejm Czteroletni (Wielki) uchwala prawo o miastach i 3 V 1791 r. nową konstytucję. Główne postanowienia: religia katolicka jest panująca przy wolności wyznania; szlachta pozostaje przy swoich przywilejach; prawo o miastach królewskich: umowy z chłopami nie mogą być samowolnie zmieniane przez dziedziców; możliwość nobilitacji dla mieszczan. Polska stała się monarchią konstytucyjną.
10 3 10
2010-02-21T15:43:31+01:00
A) konstytucja 3 maja
b) powiększenie wojska do 100 000 ludzi
c) zniesienie Rady Nieustającej
d) ewakuacja wojsk rosyjskich i magazynów z terenu Polski
e) podatek dochodowy dziesiątego grosza na utrzymanie armii,
f)uchwalenie konstytucji "Lustracja dymów i podanie ludności" - pierwszy spis ludności
14 4 14