Odpowiedzi

2009-10-15T18:12:08+02:00
Kandyt ubiegający się o tron Polski musiał obiecać szlachcie jakis korzystnyt dla nich przywilej na przykład zmniejszający podatki dla szlachcica do 1 grosza, albo całkowitej władzy na swoi obszarze, lub najgorzszy przywilej liberum veto. Szlachta wybierala dla siebie najkorzystniejszy przywile i dana osoba zostala krolem
2 5 2
2009-10-15T18:14:58+02:00
Kandydat musiał być z rodu szlacheckiego i musiał się ożenić z córką króla
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T20:38:03+02:00
-Musiał być szlachetnie urodzony
- Musiał obiecać coś szlachcie (np. zmiejszenie podatków, przekazanie większej władzy w ręce szlachty)
- Musiał być Katolikiem
- Musiał podpisać artykuły Henrykowskie
- Mieć poparcie magnatów
- Musiał mieć kase
- Powinien być wykształcony
- Musiał podpisać pacta conventa
- Musiał przyrzec coś Polsce (np. Zygmunt III Obiecał inflanty)
Jeśli ci chodziło o wolną elekcje a jak o wcześniejsze czasy to najlepszym środkiem było zostać synem króla i może czasami przydałoby się kogoś zakatrupić

A temy powyżej ^^^ to chyab się bajki pomyliły


Zaznacz moje jako najlepsze dostaniesz zwrot punktów :)

16 4 16