Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T15:50:47+01:00
Kalendarz gregoriański - Kalendarz słoneczny, zreformowany kalendarz juliański autorstwa Luigiego Lilio. Jest to w zasadzie
kalendarz juliański, do którego wprowadzono niewielką poprawkę mającą na celu zniwelowanie opóźnienia w stosunku do roku zwrotnikowego, narosłego od r. 46 p.n.e. oraz zapobieżenie jego powstawaniu na przyszłość. kalendarz juliański
spóźniał się 1 dzień na 128 lat, natomiast opóźnienie kalendarza
gregoriańskiego wynosi 1 dzień na ok. 3000 lat. Różnice pomiędzy
kalendarzami juliańskim a gregoriańskim sprowadzają się do dwu spraw:
usunięcia 10 dni, od 5 do 14 października 1582 roku; miało to na celu skorygowanie powstałego opóźnienia.wprowadzeniu zasady, że lata podzielne przez 100 nie będą przestępne, z wyjątkiem tych podzielnych przez 400 (lata 1600 i 2000 były w kalendarzu gregoriańskim przestępne, a 1700, 1800 i 1900 nie)
6 4 6
2010-02-21T15:55:04+01:00
Kalenadarz słoneczny
stworzony przez Luigiego Lilio na zlecenie papierza grzegora XIII
zdeformowany klendarz juliański
omija daty od 5 do 14 pażdziernika
lata o numerach podzielnych przez 100 mają nie być przestępne (z wyjątkiem podzielnych przez 400)
wprowadzony w 1582
rok dzieli sie na 12 miesięcy po 31 i 30 dni (oprócz lutego)
wprowadzony w polsce w 1582
opóźnienie wynosi 1 dzień na 3000 lat
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:06:55+01:00
*tzw. kalenadarz słoneczny
*stworzony przez Luigiego Lilio
*zdeformowany klendarz juliański
*nie występują daty od 5 do 14 października
*lata o numerach podzielnych przez 100 mają nie być przestępne
*rok dzieli sie na 12 miesięcy po 31 i 30 dni
*wprowadzony w polsce w 1582
*spóżnieł sie 1 dzień na 128 lat teraz liczy sie ze opóźnienie wynosi 1 dzień na 3000 lat !
*wprowadzony został w 1582
9 5 9