Które zdania są prawdziwee, a które fałszywe?

1.W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek
2. Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsyne
3. W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze
4. Strawiony pokarm jestt wchłaniany w jelicie grubym

3

Odpowiedzi

2010-02-21T15:53:34+01:00
1.W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek
falsz
2. Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsyne
prawda
3. W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze
falsz
4. Strawiony pokarm jestt wchłaniany w jelicie grubym
falsz
2010-02-21T15:54:10+01:00
W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek. F
Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsynę P
W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze F
Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym F
Trzustka wytwarza żółć, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów F
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:55:15+01:00
1. fałsz
2. prawda
3. fałsz
4. pokarm jest wchłaniany, ale w bardzo małym stopniu, więc raczej odpowiedź, że fałsz
5. fałsz (żółć emulguje tłuszcze, a nie je trawi)