Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:01:39+01:00
X - liczba królików
y - liczba kaczek

4x + 2y = 56
x + y = 20 / x -2

4x + 2y = 56
-2x - 2y = -40
+ _____________
2x = 16
x = 8
y = 12

królików 8, kaczek 12
1 3 1
2010-02-21T16:03:57+01:00
8 królików i 12 kaczek, bo
(8*4)+(12*2)=56
2010-02-21T16:04:19+01:00
X to króliki
y to kaczki
I. x+y=20
II. 4x+2y=56
z I. x=20-y
do II. 4(20-y)+2y=56
80-4y+2y=56
-2y=56-80
-2y=-24/:(-2)
y=12
x+y=20
x=20-y=20-12=8
Odp. królików jest 8, a kaczek 12