Zadanie jest długie ale za rozwiązanie daję maks, liczbę punktów .
rozwiąż równania i nierówności :
a) 2x-5=4x+17
b)3x+34= -2x-11
c)4x-5-7x=2-5x-23
d)4x-5+2x=4-7x+31
e)3x-15>5x-33
f )5x-7 ≥ 8x+11
g) 6x+7-7x>2-4x-17
h ) -4x-11+3x ≤ 3-2x-24

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T16:09:53+01:00
A) 2x-5=4x+17
2x-4x=5+17
-2x=22//:-2
x=-11

b)3x+34= -2x-11
3x+2x=-34-11
5x=-45//:5
x=-9


c)4x-5-7x=2-5x-23
4x-7x+5x=5+2-23
2x=-16//:2
x=-8

d)4x-5+2x=4-7x+31
4x+2x+7x=5+4+31
13x=40
x=40/13

e)3x-15>5x-33
3x-5x>15-33
-2x>-18//-2
x>9

g) 6x+7-7x>2-4x-17
6x+4x-7x>-7+2-17
3x>-12//3
x>-4



f )5x-7 ≥ 8x+11
5x-8x≥7+11
-3x≥18//-3
x≥-6

h ) -4x-11+3x ≤ 3-2x-24
-4x+3x+2x≤11+3-24
x≤-10
mam nadzieje ze pomoglam pozdrawiam. ;)


1 5 1
2010-02-21T16:19:09+01:00
A) 2x-5= 4x+17
2x-4x=17+5
-2x=22 | : -2
x = -11

b)3x+34= -2x-11
3x+2x =-11-34
5x= -45 | :5
x= -9

c)4x-5-7x=2-5x-23
4x-7x+5x=-23+2+5
2x= -16 | :2
x= -8

d)4x-5+2x=4-7x+31
4x-2x+7x=4-31+5
9x = 32 | :9
x= 3,55

e)3x-15>5x-33
3x-5x>-33+15
-2x > -18 | :-2
x > 9

f )5x-7 ≥ 8x+11
5x-8x ≥ 11+7
-3x ≥ 18 | :-3
x ≥ -6

g) 6x+7-7x>2-4x-17
6x-7x+4x > 2+17-7
3x > 12 | :3
x > 4

h ) -4x-11+3x ≤ 3-2x-24
-4x+3x+2x ≤ 3-24+11
x ≤ 10
3 2 3