Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:08:52+01:00
A) z lewej do prawej wzrasta liczba elektronów walencyjnych i wzrasta charakter niemetaliczny
b)z dołu na górę wzrasta charakter nie metaliczny, także wzrastazdolność przyjmowania elektronów, oraz wzrost aktywności chemicznej niemetali.
z góry na dół zwiększa się liczba powłok elektronowych wzrasta zdolność oddawania elektronówi wzrasta charatker niemetaliczny a także wzrost altywności chemicznej metali
5 4 5
2010-02-21T16:11:51+01:00
W jedniej grupie charakter chemiczny maleje w dol grupy

b) w jednym okresie
charakter chemiczny maleje z prawej do lewej
2 3 2