Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:19:06+01:00
Pole trójkąta równoramiennego jest równe 48 cm kwadratowych, a podstawa ma długość 12cm. Oblicz obwód tego trójkąta.

Wzór na pole trójkąta

P = ah/2

h = 2P/a

gdzie:
P - pole trójkąta
a - podstawa trójkąta
h - wysokość trójkąta

po podstawieniu będzie:

h = (2 * 48 cm²)/12 cm = 8 cm

Oznaczmy przez b długość każdego z dwóch pozostałych boków trójkąta.

Z twierdzenia Pitagorasa będziemy mieli:

h² + (a/2)² = b²
b² = 64 + 36
b² = 100
b = 10 cm

Obwód trójkąta:

O = a + 2b

O = 12 + 2 * 10 = 32 cm
1 4 1
2010-02-21T16:19:08+01:00
P= a*h/2
12*h/2 = 48
6h= 48/6
h= 8

1/2 * a = 6 cm
8(kwadrat) + 6(kwadrat) = x(kwadrat)
64 + 36 = x (kwadrat)
x (kwadrat)= 100 / pierwiastek stopnia drugiego
x = 10

Obw.= 12 + 2*10= 12+ 20= 32 cm.
1 5 1