Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:17:34+01:00
Brac nogi za pas - uciekac w popłuichu
byc gdzieś jedną noga _ często zmieniac miejsce pobytu / lub uniknąc niebezpieczeństwa
miec ręce i nogi - miec sens
czyjaś noga gdzies nie posatanie - ktoś gdzies się nigdy nie pojawi
dac nogę - uciec
ktoś ma glinianie nogi- coś słabego co stwarza pozory potęgi i mocy
kula u nogi - przeszkoda zawada cieżar
noga się kiomus powineła - popełnił kitoś błąd
przewrócic coś do góry nogaimi - szukac czegoś w bałaganie
rzucac kłody pod nogi - przeszkadzac komuś
stanąc na nogi - odzyskac siły , poprawic stan finansów
tracic gród pod nogai - stracic pewnośc siebie
zerwac się na równe nogii- gwałtownie wstac
grunt pali się pod nogami - komuś grozi niebezpieczeństwo
ziemia usuwa się komuś spod nóg - ktoiś tarci oparcie materialne

31 4 31
2010-02-21T16:18:39+01:00
* Dać nogę - uciec
* biec ile sił w nogach - biec tak szybko ile można
* być jedną nogą - bywać gdzies tylko czasami
* być jedną nogą na tamtym świecie - być bliskim śmierci
* być jedną nogą w grobie - być bliskim śmierci
* być na nogach - podejmowac wysiłek, być w ruchu
* kula w nogi - dodatkowe obciążenie
* grunt pali się pod nogami - być zagrożonym


;)))
20 4 20
2010-02-21T16:30:00+01:00
Dawać nogę
wstawac lewa noga
byc jedna noga w grobie
byc noga z czegos
miec nogi do samej szyi
miec nogi jak z waty
grunt się pali pod nogami
tracić grunt pod nogami
być kulą u nogi
brać nogi za pas
czyjas noga gdzieś nie postanie
zerwać się na równe nogi
kolos na glinianych nogach
rzucać kłody pod nogi
jak pies z kulawą nogą
wywrócić coś go góry nogami
złapać Pana Boga za nogi
19 4 19