Zadanie z podręcznika matematyka z plusem 6 str 118 zad 3 i 4
strona119 11 i 12

Treść zadania
1 prostopadłościan ma wymiary 20 cm 12 dm i 0,5m Wyraż objętość tego prostopadłościanu w centymetrach sześciennych oraz w metrach sześciennych

2 Płyta kartonowo-gipsowa o wymiarach 1,2 m i 2m ma grubość 12,5 mm Jaką objętość ma ta płyta

3 W pewnej szkole podstawowej jest basen o długości 25 m Każdy z sześciu torów ma 1,4 m szerokości Basen ma głębokość 1,5 m
a) Ile waży woda w tym basenie
b) Jak długo trałoby napełnienie tego basenu gdyby woda wlewała sie z prędokością 1001/min

4 Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm 30 cm i 20 cm jest wypełnione do połowy wodą
a) ile waży woda w akwarium
b) o ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium gdy dolejemy 3 litry wody
c) Ile wody należy dolać do tego akwarium aby było wypełnione do trzy czwarte wysowości

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:26:30+01:00
Zad 3
V=axbxc
a=20cm
b=12dm=120cm
c=0,5m=50cm
V=20cmx120cmx50cm=120000cm³=0,12m³

zad 4
V=a×bxc
a=1,2cm=120cm
b=2m=200cm
c=12,5mm=1,25cm
V=120cmx200cmx1,25cm=126000cm³=0,126m³

zad 11
V=axbxc
a=25m
b=1,4m
c=1,5m
V=25mx1,4mx1,5m=52,5m³
odp:52,5m³ wody waży 52,5 t.

zad 12
a)
V=axbxc
a=50cm
b=20cm
c=15cm
V=50cmx20cmx15cm=1500cm³
150000cm³=15l
15lx1kg/l=15kg
1 5 1
2010-02-21T19:20:43+01:00
Zad 3
V=axbxc
a=20cm
b=12dm=120cm
c=0,5m=50cm
V=20cmx120cmx50cm=120000cm³=0,12m³

zad 4
V=a×bxc
a=1,2cm=120cm
b=2m=200cm
c=12,5mm=1,25cm
V=120cmx200cmx1,25cm=126000cm³=0,126m³

zad 11
V=axbxc
a=25m
b=1,4m
c=1,5m
V=25mx1,4mx1,5m=52,5m³
odp:52,5m³ wody waży 52,5 t.

zad 12
a)
V=axbxc
a=50cm
b=20cm
c=15cm
V=50cmx20cmx15cm=1500cm³
150000cm³=15l
15lx1kg/l=15kg