Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:26:02+01:00
Udowodnij , że suma czterech kolejnych liczb nieparzystych jest podzielna przez 8

2k + 1 + 2 k + 3 + 2k + 5 + 2 k + 7 = 8 k + 16 = 8 ( k + 2 )

1 3 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T16:35:37+01:00
Udowodnij , że suma czterech kolejnych liczb nieparzystych jest podzielna przez 8

2n+ 1 + 2n + 3 + 2n + 5 + 2n + 7 = 8n + 16 = 8(n + 2)
8(n + 2) jest wielokrotnością liczby 8, stąd jest podzielna przez 8!