Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T16:22:17+01:00
X+3y=2
x+y=7 / × (-1)

x+3y=2
-x-y=-7

2y= -5 / ÷2
y= -2,5


6x+y=7
y=8x /×(-1)

6x+y=7
-y= -8x

6x=7-8x /+8x
14x=7 /÷14
x=0,5

x+y=9
x=2y / ×(-1)

x+y=9
-x= -2y

y=9-2y /+2y
3y=9 /÷3
y=3
2010-02-21T16:38:21+01:00
1.x+3y=2 {x=9.5
x+y=7//*(-3) {y=2.5

x+3y=2
-3x-3y=-21
--------------
x+(-3x)=2-21
-2x=-19// :(-2)
x= 9,5
9,5+3y=2
3y=2-9,5
3y= 7,5// : 3
y= 2.5

2. 6x+y=7// * (-1) {x-0.5
y=8x {y=3

-6x-y=-7
y=8x
---------------
-6x=-7+8x
-6x-8x=-7
-14x=-7//: (-14)
x= 0.5
6*0.5+y=7
3+y=7
y=7-4
y=3

3. x+y=9//* (-1) {x=12
x=2y {y=-3

-x-y=9
x=2y
-----------------
-y=9+2y
-y-2y=9
-3y=9//:(-3)
y=-3
x-3=9
x=9+3
x=12