Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T16:29:36+01:00
X-cukierki po 17zł
y-cukierki po 20zł

x+y=15 /-y
17x+20y=270

x=15-y
17(15-y) +20y=270

x=15-y
255 -17y+20y=270 /-255

x=15-y
3y=15 /:3

x=15-y
y=5

x=15-5=10
y=5

Wzięto 10kg cukierków po 17zł i 5kg cukierków po 20zł.
1 5 1
2010-02-21T16:44:26+01:00
X- ilość cukierków za 17 zł
y- ilość cukierków za 20 zł


x+y=15 kg
(x* 17)+(y*20)=270

x+y=15kg /*(-17)
17x+20y=270

-17x-17y=-255
17x+20y=270
----------------
3y=15/:3
y=5

x+y=15
y=5

x+5=15
y=5

x=15-5
y=5

x=10 kg
y=5 kg
1 5 1