Odpowiedzi

2010-02-21T16:36:05+01:00
Ustępowanie miejsca starszym
pomaganie starszym
mówienie dzień dobry i do widzenia
mówienie dziękuję proszę itp
dobre maniery
nie używanie wulgaryzmów
chodzenie do kościoła
pomaganie rodzicom w zajęciach domowych
koleżeńskość
dobre zachowanie np na festynach czy dyskotekach
stawanie po stronie słabszych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:38:46+01:00
1) pierwszy podaje rękę chłopak
2) ustępuję pierszeństwa starszym osobom
3) nie przeklinam
4) nie palę w miejscu publicznym aby nie przeszkadzac innym
5) jestem uprzejma
6) nauczyciel jako pierwszy wchodzi do klasy za nim uczniowie
7) nie rozmawiamy na lekcji
8) nie lekceważymy innych
9)odzywamy sie grzcznie do osób starszyk i do rówieśników
10)przedstawiamy sobie nawzajem osoby -kolega / koleżanka
11)przepraszamy kogoś za to że na ulicy np. popchnęło się kogoś
itp dużo by wymieniac
2010-02-21T16:38:52+01:00
- młodsza osoba pierwsza wita starszą
- nie mlaszczemy przy jedzeniu:)
- nie mówimy co? tylko proszę lub słucham
- nie przerywamy komuś, kto mówi
- pomagamy słabszym
- słuchamy jak ktoś mówi
- ustępujemy miejsca w autobusie osobom starszym
- gdy widzimy, że osoba starsza niesie coś ciężkiego to pytamy, czy pomóc
- gdy ktoś cię poprosi o pomoc to nie odmawiaj
- Gdy jesz w towarzystwie, zanim napijesz sie, obetrzyj usta serwetką