1.Jeśli w butelce z sokiem zostało jeszcze ⅝ zawartości, to jaki % soku z tej butelki już wypito?(obliczenia)
2.Ziemia ma powierzchnię około 510 mln km². Lądy zajmują około 30 % powierzchni Ziemi, a pustynię zajmują około 12 % powierzchni lądów. Jaką powierzchnię zajmują pustynię?(obliczenia)
3. To zadanie jest w książce: Matematyka 6, strona 146 nr. zadania: 4(obliczenia)
Z góry dzięki, potrzebne na jutro ;p
:***

2

Odpowiedzi

2010-02-21T16:38:31+01:00
1.

100 : 8 = 12,5
3 * 12,5 = 37,5 %
Odp: Wypito 37,5% soku.

2.

30% z 510.000.000 = 153.000.000
12% z 153.000.000 = 18.360.000

Odp: Pustynie zajmują 18360000 km².

3. Niestety nie mam takiej książki.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:43:01+01:00
Zad.1
Najlepiej z proporcji:
100%→1
x→⅜
x=⅜*100%
x=37,5%
Odp: Już wypito 37,5% soku

zad.2
Znów z proporcji:
100%→510 mln km²
30%→x
x=30%*510 mln km²/100%
x=153 mln km²
i teraz
100%→153 mln km²
12%→x
x=12%*153 mln km²/100%
x=18,36 mln km²
Odp: Pustynie zajmują 18,36 mln km²
4 2 4