Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:39:06+01:00
Zamachowiec, który wie, że po akcji nie przeżyje na pewno. Przykładem jest zamach na World Trade Center.
3 3 3
2010-02-21T16:39:35+01:00
To zależy dokładnie o co chodzi ;)) :

a)Kamikaze, Shinpū (spotyka się też spolszczoną formę Kamikadze) to japońska wojskowa formacja samobójcza okresu II wojny światowej.Nazwa 神風 (kamikaze, kamukaze, w sinojapońskim czytaniu shinpū), czyli Boski Wiatr ("kami"-bóg, boski, "kaze"- wiatr), odnosi się do potężnego tajfunu, który w 1281 roku zniszczył flotę mongolską szykującą się do ataku na Japonię. Japończycy uznali to za dowód opieki bogów i nazwali ten tajfun "Boskim Wiatrem".



b)przen. osoba zachowująca się jak samobójca, jak straceniec: Przed ich samochodem przemknął na motocyklu kamikadze jadący chyba 200 kilometrów na godzinę. jap., od: kami ‘Bóg’, kaze ‘wiatr’