Odpowiedzi

  • Agni
  • Początkujący
2010-02-21T16:40:43+01:00
Przyjmijmy, że a=długość boku, czyli: 3a, 3a, a, a.
obwód = 32 .

32= 3a +3a +a +a
32 = 8a /:8
4 = a
12 = 3a

Pole= a*b = 12 x 4 = 48

Odp. Pole wynosi 48 cm².
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:41:12+01:00
A=3*x
b=x

Ob=2*b+2*a
32=2x+6x
32=8x/8
x=4
bok a=12 bok b=4

Pole prostokąta:
P=a*b=12*4=48
1 5 1
2010-02-21T16:41:48+01:00
Ob=32
b=3a
P=?


Ob=2a+6a
Ob=8a
32=8a/8
a=4

b=4 x 3 = 12

P= ab
P= 12 x 4
P= 48

:)
1 4 1