Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:53:19+01:00
Prąd przepływa przez transformator, gdzie zmniejsza się jego napięcie, aby zlikwidować straty prądu (to wynikało z jakiegoś wzoru :P), następnie przed dostarczeniem prądu do Twojego mieszkania napięcie znów jest zmieniane na wyższe.

2010-02-21T17:10:42+01:00
Omów drogę przesyłania energii elektrycznej.

Sieć elektroenergetyczna to zestaw urządzeń i instalacji służący do przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej.

Sieci elektroenergetyczne dzieli się na:

1. ze względu na rodzaj prądu:
zmiennoprądowe AC
stałoprądowe DC

2. ze względu na wysokość napięcia:
niskich napięć < 1kV
średnich napięć < 60 kV
wysokich napięć ≤ 220 kV
najwyższych napięć ≥ 400 kV