Odpowiedzi

2010-02-21T16:55:41+01:00
1. jest to umownie ustalony czas, jaki panuje na danym kontynencie
2. obiegowy- ziemia obiega słońce. Jej następstawmi jest dzień i noc
obrotowy- obrót ziemi wokół własnej osi.
67 4 67
2010-02-21T16:56:21+01:00
Czas urzędowy - umowny czas obowiązujący na jakimś obszarze, najczęściej państwa lub mniejsze jednostki podziału terytorialnego. Najczęściej ustala się go tak, by cała jednostka administracyjna miała jednakowy czas.
Ruchem Obiegowym Ziemi nazywa się obieg Ziemi wokół Słońca. Ruch ten odbywa się po drodze zwanej orbitą. Orbita ma kształt elipsy. Okres obiegu Ziemi wokół Słońca trwa 365 dni 6 godzin i 9 minut.
Ruch obrotowy Ziemi – inaczej ruch wirowy Ziemi – obrót Ziemi wokół własnej osi. Czas jednego obrotu względem odległych gwiazd wynosi 23 godziny 56 minut i 4 sekundy
135 4 135
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T16:56:34+01:00
1. Umowny czas obowiązujący na jakimś obszarze, najczęściej państwa lub mniejszej jednostki podziału terytorialnego.
2. Obiegowy ruch Ziemi wokół Słońca po orbicie o kształcie elipsy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (z punktu widzenia obserwatora patrzącego na północną półkulę).
Obrotowy -inaczej ruch wirowy Ziemi – obrót Ziemi wokół własnej osi. Czas jednego obrotu względem odległych gwiazd wynosi 23 godziny 56 minut i 4 sekundy i okres ten nazywa się dobą gwiazdową.
5 3 5