Bardzo ważne poczebuje to do zdawki prosze o POMOC
PILNIE!!!!!!

1.wyrażenie (3a-2b)²-(3a)²-(2b)² po uproszczeniu jest równe:
2.różnica wyrażeń 100a+10b+c i 10b+c po uproszczeniu to ?
3.wyrażenie : -8a³b²c-4a²bc jest równe?
4.suma (8x²-24xy+18y²) jest równa?
5.suma 3x(x+1)+(2x+2) zamieniona na iloczyn to ?



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:02:46+01:00
1.)wyrażenie (3a-2b)²-(3a)²-(2b)²
9a²-12ab+4b²-9a²-4b²=-12ab
2.)100a+10b+c-(10b+c)=100a+10b+c-10b-c=100a
3.) -8a³b²c-4a²bc=-4a²bc(2a+1)
4.)8x²-24xy+18y²=2(4x²-12xy+9y²)=2(2x-3y)²
5.)3x(x+1)+(2x+2)=3x(x+1)+2(x+1)=(3x+2)(x+1)

proszę:)
2 5 2
2010-02-21T17:08:53+01:00
Ad.1.
(3a-2b)²-(3a)²-(2b)²=9a²-12ab+4b²-9a²-4b²=-12ab

Ad.2.
różnica to odejmowanie, czyli:
(100a+10b+c)-(10b+c)=100a+10b+c-10b-c = 100a

Ad.3.
-8a³b²c-4a²bc=-4a²bc(2ab-1)

Ad.4.
8x²-24xy+18y²=(2√2x)²-2( 2√2x)(3√2y) + (3√2y)²=(2√2x - 3√2y)²
lub
8x²-24xy+18y²=2(4x²-12xy+9y²)=2[(2x)²-2*2x*3y+(3y)²]=2(2x-3y)²
Ad.5.
3x(x+1)+(2x+2)=3x(x+1)+2(x+1)=(3x+2)(x+1)
1 5 1