Odpowiedzi

2010-02-21T17:04:29+01:00
Cp = ms/mr * 100%
ms = 20g
mbenzyny = Vr*dr
mb = 100*0,789 = 78,9g
mr = 20+78,9 = 98,9g
Cp = 20/98,9*100% = 2000/98,9 ≈ 20,2%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:05:35+01:00
(tam powinno być 100 cm³, a nie ²:)

masa benzyny = 100cm³*0,789g/cm³ = 78,9 [g]

masa roztworu = 78,9g + 20g = 98,9g.

stężenie % = 20/98,9 *100 ≈ 20,22%.

Odp. Stężenie procentowe tego roztworu to (ok.) 20,22%.

1 5 1