Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T17:17:43+02:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp
4 5 4
2009-10-15T17:17:43+02:00
-mogą przetrwać w skrajnym środowisku
-jako pierwsze pojawiają się na terenach uprzednio nie zamieszkałych przez inne organizmy lub też na terenach odbudowywanych
4 5 4
2009-10-15T17:19:06+02:00
Jest tak, dlatego, że organizmy pionierskie to takie, które zasiedlają niekorzystne środowiska dla innych organizmów. Protista samożywne mają zdolnośc do wytwarzanie sobie pokarmu oraz do życia w trudnych warunkach srodowiska.
4 5 4