Trzeba napisac równanie .. i rozwiazanie =)

Pani Ewa kupiła sobie bluzkę, sukienkę i żakiet.
razem zapłaciła 532zł. Sukienka kosztowała o 67 zł więcej niż bluzka, a żakiet 3 razy wiecej niż bluzka.
Ile kosztowała bluzka, ile sukienka a ile żakiet
Napiszcie pliiss ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-21T17:09:55+01:00
X - koszt bluzki x+67- cena sukienki 3x - cena Zakietu 532-razem x+x+67+3x=532 x+x+3x=532-67 5x=465 / : 5 x=93 - cena bluzki 93+67=160 - cena sukienki 93 razy 3 = 279 - cena zakietu Spr: 93+160+279=532 Odp: Bluzka kosztawala 93 zl , sukienka 160 zl a zakiet 279 zl
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:34:37+01:00
Sukienka - x + 67 zł
bluzka - x
żakiet - x*3
razem - 532zł

x+67zł+x+x*3=532zł
5x=532zł-67zł
5x= 465zł
x=465zł/5
x=93zł

spr. 93zł+67zł+93zł+93zł*3=532zł.

sukienka - 93zł + 67 zł = 160zł
bluzka - 93zł
żakiet - 93zł*3=279zł

odp. Sukienka kosztowała 160zł, bluzka 93zł, a żakiet 279zł.

Proszę ;))