Oblicz wysokość i objętość ostrosłupa prawidłowego:

a) czworokątnego o krawędzi podstawy 1 dm i krawędzi bocznej 2 dm,

b) trójkątnego o krawędzi podstawy 8 cm i krawędzi bocznej 12 cm,

c) sześciokątnego o krawędzi podstawy 4 cm i krawędzi bocznej 10 cm.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T17:16:47+01:00
A) V= V2 H=V2 (V- objetosc V-pierwiastek)

b) 3

c) 1/4


nie jestem pewien, ale sie staralem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:27:15+01:00
A]
d=a√2=1√2dm
½d=½√2dm

h²=2²-(½√2)²
h²=4-½
h²=3,5
h=√3,5dm=wysokość

v=⅓a²h=⅓×1²×√3,5=√3,5/3dm³
b]
⅔a√3:2=⅔×8√3:2=⁸/₃√3

h²=12²-(⁸/₃√3)²
h²=144-21⅓
h=√122⅔cm=wysokośc

v=⅓a²√3:4h=⅓×8²√3:4×√122⅔=¹⁶/₃√368=85⅓√23cm³
c]
h²=10²-4²
h²=100-16
h=√84=2√21cm=wysokość

v=⅓×6a²√3:4h=2×4²√3:4×2√21=16√63=48√7cm³
1 1 1