Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:18:29+01:00
Wymiana gazowa w plucach polega na oddaniu co2 a pobraniu o2
odbywa sie to za pomoca pecherzykow plucnych

w tkankach erytrocyty dostarczaja tlen tkankom,(oksyhemoglobina) a pobieraja co2 (karboaminohemoglobina)

wszystko odbywa sie na zasadzie dyfuzji prostej
5 2 5
2010-02-21T19:11:20+01:00
Wymiana gazowa (ang. gas exchange) – proces, w czasie którego dochodzi do dyfuzji gazów i ich wymiany pomiędzy całym organizmem a jego otoczeniem (wymiana gazowa zewnętrzna) oraz pomiędzy płynami ustrojowymi a tkankami (wymiana gazowa wewnętrzna). Wymiana gazowa u organizmów fotosyntetyzujących jest związana z takimi procesami jak fotosynteza, oddychanie komórkowe i fotooddychanie, u organizmów heterotroficznych wymiana gazowa związana jest tylko z procesem oddychania komórkowego. W potocznym znaczeniu oddychanie jest błędnie zawężane do wymiany gazowej
3 3 3