Ziemia przyciaga pewne ciało siłą grawitacyjną 60N jeżeli ciało jest w odległości 10km. Ile bedzie wynosiła ta siła jeżeli odległość od Ziemi będzie 20km ?

Ziemia i Księżyc przyciagają się siłami grawitacyjnymi określ Zwrot, Kierunek , wartosć, punkt położenia

2

Odpowiedzi

2009-10-16T19:22:24+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T22:05:14+02:00
Ziemia jak piszesz w swoim zadaniu oddziałowywyanie Ziemi na ciało wynosi 60N przy zachowaniu odległosci 10 km. przypomnij sobie formułe powszechnego przyciagania sie ciał.
druga czesc mów o odwrotnosci propocjonalnie do kwadratu odległosci.
20 km/10 km = 2
a wiec ciało odsunelismy na odleglosc dwukrotnie wieksza niz było pierwotnie silla zatem zmalała 4 krotnie
F=60/4 = 15 N

Sła przyciagania sie masy Ziemi i Ksiezyca
zwrot sił wzajemnego przyciagnania jest zwrócone ku ich srodków ale przeciwnie skierowane co do kierunku i wartosci.