Odpowiedzi

2009-10-15T17:27:18+02:00
Wiązania chemiczne
1) Jonowe:utworzone przez przyciągające się
-kationy: powstałe w wyniku oddania elektronów przez atomy metali
-aniony:powstałe w wyniku przyjęcia elektronów przez atomy metali
2)Atomowe (kowalencyjne) utworzone w wyniku uwspólnienia elektronów walencyjnych łączących się atomów
3)Atomowe spolaryzowane: tworzy się, gdy para wsólnych elektronów przesunięta jest w stornę jednego z elektronów
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T17:37:32+02:00
Wiązanie jonowe powstaje miedzy atomami metalu i niemetalu. Aby uzyskać oktet (8 elektronów na ostatniej powłoce) atomy metalu ''oddają'' swoje elektrony walencyjne atomowi niemetalu.

Wiązanie kowalencyjne niespolaryzowane powstaje między atomami tego samego pierwiastka (np. O₂ , H₂) .

Wiązanie kowalencyjne spolaryzowane powstaje między atomami rożnych pierwiastków (np. H₂O)
W takim wiązaniu wspólna para elektronów przesunięta jest w kierunku atomów o większej ilości elektronów walencyjnych.

_______________________________
chyba się przydało ;> pozdro ;°
9 5 9