Pewien chłopak zapytany o swój wiek odparł:
- Dwadzieścia latek temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy. Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem.
Ile lat ma ten chłopak?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:36:02+01:00
X - wiek mamy
y - wiek babci

x - 20 ( czyli wiek mamy 20 lat temu )
y - 20 ( czyli wiek babci 20 lat temu )

y - 20 = 2 ( x - 20 )
y = 2x - 20


Obecnie babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem:


y = 2 ( x-20+z )
z - okres czasu jaki upłynął od tych 20 lat temu;

po tym okresie urodził się chłopiec :

2x - 20 = 2x-40+2z
20 = 2z | : 2
z = 10

Odp. Ten chłopak ma 10 lat.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T17:38:17+01:00
Dane:
x - wiek mamy
y - wiek babci
x - 20 wiek mamy 20 lat temu
y - 20wiek babci 20 lat temu
Szukane:
Ile lat ma ten chłopak?
Rozwiązanie:
y - 20 = 2 ( x - 20 )
y = 2x - 20
Obecnie babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem:
y = 2 ( x-20+z )
z - okres czasu jaki upłynął od tych 20 lat temu;
po tym okresie urodził się chłopiec :
2x - 20 = 2x-40+2z
20 = 2z | : 2
z = 10
Odp. Chłopiec ten ma 10 lat.
2010-02-21T17:38:47+01:00
X - wiek mamy
y - wiek babci
x - 20 wiek mamy 20 lat temu
y - 20wiek babci 20 lat temu
Szukane:
Ile lat ma ten chłopak?
Rozwiązanie:
y - 20 = 2 ( x - 20 )
y = 2x - 20
Obecnie babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem:
y = 2 ( x-20+z )
z - okres czasu jaki upłynął od tych 20 lat temu;
po tym okresie urodził się chłopiec :
2x - 20 = 2x-40+2z
20 = 2z | : 2
z = 10
Odp. Chłopiec ten ma 10 lat.