Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:45:41+01:00
A) niedoczynność:
choroba Gravesa - Basedowa, kretynizm

nadczynność: wytrzeszcz gałek ocznych, przyspieszenie pracy serca, niepokój, nadpobudliwość, łatwość męczenia się.

b)niedoczynność: Tężyczka
nadczynność: odwapnienie kości

c) niedoczynność: cykrzyca.
nadczynność : zawroty głowy, osłabienie, głód

Czynnośćhormonalna organizmu jest koordynowana przez ośrodkowy układ nerwowy, a podstawowa role odgrywa podwzgórze.

Miałam to ostatnio na bioli :]]
2010-02-21T20:43:17+01:00
A)
nadczynność powiększenie tarczycy
niedoczynność:ciężkie upośledzenie umysłowe dzieci tzw. matołectwo= kretynizm
b)
nadczynność: łamliwość kości
niedoczynność: zaburzona krzepliwość krwi, nadmierna pobudliwość nerwowa
c)
nadczynność:niedobór cukru we krwi; zwiększone stężenie cukru we krwi
niedoczynność:zwiększone stężenie cukru we krwi; niedobór cukru we krwi
P.S tylko tyle miałam ...