Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T17:38:44+01:00
Akromegalia wystepuje u dorosłych, a Gigantyzm u dzieci i mlodziezy.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:40:32+01:00
Gigantyzm bedzie wystepował w okresie wzrostu, w młodości. nadmiar somatotropiny sprawia ze dzieci sa bardzo wysokie .


akromegalia bedzie wtedy, kiedy wzrost osobniczy został juz zakonczony. Nastepuje przerost chrzastek (kosci juz nie rosna, ale chrzastki moga) Objawia sie to rozrostem rzuchwy,kolan, wszystkich miejsc gdzie wystepuja chrzastki.
5 5 5