Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T17:34:05+02:00
A) 3(2a+1)(2a-1)=3(4a²-1)=12a²-3
b) (3t-1)²-(3t+1)(3t-1)=3t²-6t+1-(9t²-1)=3t²-6t+1-9t²+1=-6t²-6t+2

1-ułamek 2x+5/3=4 /3
3-2x+5=12
-2x=12-8
-2x=4 //(-2)
x=-2


// dzielenie obustronne
/ mnożenie obustronne
2009-10-15T17:37:18+02:00
Ja juz mialam z tego sprawdzian :) mialam podobne zadania :)
wiec msyle ze moja odpowiedz bedzie poprawna :)
i ze jakos ci pomoge :)
a) 3(2a+1)(2a-1) =(6a+3)(2a-1)=12a²- 2a + 6a -3 =12a²+4a -3
b)(3t-1)²-(3t+1)(3t-1)= 9t²+1- 9t²-3t+3t-1=0
zad 2
a)1-ułamek 2x+5/3=4 / *3
3-2x+5 = 12
-2x= 12-3-5
-2x=4 / :(-2)
x=-2


Pozdrawiam :)