Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T17:49:08+01:00
Bryza . wiatr wiejący na wybrzeżu morskim. Zmiany kierunku wiatru, występujące w rytmie dobowym, wywołane są różnicami w nagrzewaniu się lądu i morza .

Fen ciepły i suchy wiatr wiejący z gór w doliny. W wyniku zmian fizycznych następuje ogrzewanie i osuszanie spadającego powietrza.
5 3 5
2010-02-21T17:53:43+01:00
Bryza jest wiatrem ookresowo zmiennym, występującym lokalnie. W trakcie ciepłego dnia wieje ona od morza w stronę lądu (bryza dzienna), a nocą w kierunku odwrotnym (bryza nocna).

Fen jest wiatrem lokalnym, powstającym w górach, gdzie powietrze po przebyciu bariery górskiej spływa w dół. Wiatr ten jest suchy, ciepły i porywisty. W Tatrach fen nosi lokalną nazwę halny, a w Górach Skalistych- chinook /czyt. czinuk/
4 4 4