Odpowiedzi

2010-02-21T17:52:05+01:00
Bakterie są szkodliwe dla człowieka.
Grzyby powodują wiele chorób.
Bakterie i grzyby są na całej kuli ziemskiej.
Bakterie i grzyby są uleczalne.
2010-02-21T17:56:05+01:00
Bakterie występują we wszystkich środowiskach na ziemi (woda,gleba, powietrze)
większość bakterii jest cudzożywna (występują też samożywne)
bakterie oddychają beztlenowo lub tlenowo niektóre potrafią dopasować sposób oddychania do otoczenia
rozmnażają się poprzez podział komórek .

wirusy mogą się namnażać dopiero w komórce gospodarza
atakują rożne organizmy począwszy od roślin a skończywszy na ludziach
wywołują takie choroby jak grypa, odra, ospa wietrzna, świnka, oraz wirusowe zapalenie wątroby, HiV, żółtaczkę zaraźną oraz opryszczkę.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:05:28+01:00
1.Wskaż cechy bakterii, które powodują ich niezwykłe zdolności zasiedlania zróżnicowanych środowisk.
2.Opisy znaczenie bakterii w przyrodzie i życiu człowieka
3.Dlaczego bakterie powodują proces gnilenia (gnicia)
4.Podaj z czego zbudowane są wirusy