Odpowiedzi

2010-02-21T17:50:42+01:00
Jest to niezgodność czynników krwi między matką a jej dzieckiem. Najczęstszą przyczyną występowania konfliktu jest niezgodność w zakresie czynnika Rh.

2010-02-21T17:53:05+01:00
Występuje najczęściej wtedy, gdy jest niezgodność serologiczna matki i ojca dziecka w zakresie układu Rh. Jeśli matka jest osobą Rh ujemną, ojciec Rh dodatnią, a dziecko odziedziczy czynnik Rh po ojcu, to nawet gdy bardzo mała ilość krwi dziecka przedostanie się do krwiobiegu matki, u matki wytwarzają się przeciwciała przeciw krwinkom płodu, które przechodzą przez łożysko do krwiobiegu płodu. Te przeciwciała powodują hemolizę, czyli rozpad krwinek czerwonych płodu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:50:07+01:00
Jeżeli cięzarna kobieta ma krew Rh(-) a jej dziecko krew Rh(+) i z różnych przuczny dojdzie do przenikniecia nawet niewielkiej ilosci krwi plodu do krwobiegu matki, to limfocyty matki zaczna produkować przeciwciala anty-Rh. Te zaś przenikajac przez lożysko moga doprowadzić do uszkodzenia rozwijajacego sie płodu