Pomocy.. ! :(
mam zrobic zadania z matematyki oto one ... pliss zrobcie tyle ile umiecie :)
1.Obwód trójkąta wynosi 24cm.Najkrótszy bok jest o 4cm krótszy od najdłuższego i o 2cm krótszy od boku średniej długości.Jaką dłuygość mają boki tego trójkąta..
2.Asia jest o 4 lata starsza od Jarka i o 4 lata młodsza od Bartka.Łącznie mają 36 lat.Ile ma każde z nich?
PS w zadaniu 2 trzeba wypisać dane i szukane.
Bardzo prosze o pomoc z matematyki jestem cienkaa ;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T17:35:22+02:00
Zad. 1
Ob= 24 cm
Najdłuższy - x
Najkrótszy - x-4
Średni - x-4+2 = x-2

x + x - 4 + x - 2 = 24
3x = 24 + 2 + 4
3x = 30 // :3
x = 10


Najdłuższy bok ma 10 cm, najkrótszy ma 6 cm, a średni 8 cm.


Zad. 2

Dane:
Łącznie - 36
Jarek - x
Asia - x + 4
Bartek x + 4 + 4 = x + 8

Szukane :
Ile lat ma Jarek ?
Ile lat ma Asia ?
Ile lat ma Bartek ?

x + x + 4 + x + 8 = 36
3x = 36 - 8 - 4
3x = 24 // :3
x = 8


Jarek ma 8 lat, Asia ma 12 lat, a Bartek ma 16 lat.
2009-10-15T17:35:32+02:00
.Asia jest o 4 lata starsza od Jarka i o 4 lata młodsza od Bartka.Łącznie mają 36 lat.Ile ma każde z nich?

Asia=x
Jarek=Asia+4=x+4
Bartek= Asia-4=x-4

x+x+4+x-4=36
3x=36
x=12
Asia ma 12 lat, Jarek 12+4=16, Bartek 12-4=8
spr 12+16+8=36

za chwilę drugie

2009-10-15T17:36:09+02:00
1.Obwód trójkąta wynosi 24cm.Najkrótszy bok jest o 4cm krótszy od najdłuższego i o 2cm krótszy od boku średniej długości.Jaką dłuygość mają boki tego trójkąta..

a-bok I najkrotszy
b-II bok = a+2
c-III bok=a+4

Ob=a+a+2+a+4=3a+6
24=3a+6
18=3a
a=6

a=6cm
b=8cm
c=10cm



2.Asia jest o 4 lata starsza od Jarka i o 4 lata młodsza od Bartka.Łącznie mają 36 lat.Ile ma każde z nich?
a-wiek Asi=b+4
b-wiekJarka
c-wiek Bartka=a+4=b+8
b+4+b+b+8=36
3b=24
b=8

a=12

c=16

ASia ma 12 lat , Jarek , 8lat, Bartek 16lat