Odpowiedzi

2010-02-21T18:07:46+01:00
Http://www.parasit.ump.edu.pl/seminars/33105.pdf tu masz
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • zoHa
  • Rozwiązujący
2010-02-21T18:18:52+01:00
Zwierzęta transgeniczne otrzymuje sie głównie poprzez wprowadzenie obcego DNA do zapłodnionej komórki jajowej. Rośliny transgeniczne uzyskuje sie między innymi poprzez umiszczenie obcego DNA w tkankach roślinnych.

Organizmy transgeniczne tworzy się w celu otrzymania nowych odmian lub szczepów mających porząne cechy. Są to np. rośliny odporne na choroby, szkodniki i warunki atmosferyczne oraz zwierzęta o wysokiej produktywnosci mięsnej lub mlecznej

przykłady organizmów trangenicznych:
-pszenżyto
-mandarynki bez pestek
-truskawki (przyśpiesz sie ich okres dojrzewania)
-dynie uodporniono na grzyby
-świnie (zwieksza sie ich mase aby bylo z nich wiecej mięsa)
-krowy (modyfikuje sie je tak aby dawaly wiecej mleka )


Człowiek wykorzystuje organzmy transgeniczne po to by aby:
-krowy dawały wiecej mleka
-ze świnek bylo wiecej mięsa
-alby zwierzęta szybciej rosły
-rosliny tak samo zeby szybciej rosły
-zmodyfikowane organizy sa uodpornione na choroby
-modyfikowane rośliny sa odporne na szkodniki maja krótrzy czas wegetacji



3 3 3