Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:02:55+01:00
K2CO3:
1 2KOH + H2CO3 ---> K2CO3 + H2O
2. 2K + H2CO3 --> K2CO3 + H2
3. K2O + H2CO3 --> K2CO3 + H2O
4. 2KOH + CO2 --> K2CO3 + H2O
5. K2O + CO2 --> K2CO3

Na2S
1. 2 NaOH + H2S--> Na2S + 2 H2O
2. 2 Na + H2S--> Na2S + H2
3. Na2O + H2S--> Na2S + H2O
4. 2 Na + S --> Na2S
5. 2 NaOH + MgS ---> Na2S + Mg(OH)2
3 3 3
2010-02-21T18:15:37+01:00
A) K₂CO₃
H₂CO₃ + 2K --> K₂CO₃ + H₂

H₂CO₃ + 2KOH --> K₂CO₃ + 2H₂O

H₂CO₃ + K₂O --> K₂CO₃ + H₂O

CO₂ + 2KOH --> K₂CO₃ + H₂O

2KOH + CuCO₃ --> Cu(OH)₂ + K₂CO₃

b) Na₂S
2Na + S --> Na₂S

2Na + H₂S --> Na₂S +H₂

Na2O + H2S--> Na2S + H2O

2 NaOH + H2S--> Na2S + 2 H2O

HgS + NaI₂ --> HgI₂ + Na₂S
4 3 4