Odpowiedzi

2010-02-21T18:35:09+01:00
Tlen

2.Wł fizyczne - niemetal , bezbarwny , bezwonny gaz , słabo rozpuszczalny gaz, pozbawiony smaku
3. wł chem. - reaguje niemal ze wszystkimi pierwiastkami, nie pali się , ale jest niezbedny do spalania
4.zast. duże ilości tlenu zuzywane sa do wytwarzania wysokich temperatur w palnikach do spawania , cięcia i topnienia trudno topliwych metali. W fazie cieklej jest stosowany jako utleniacz paliwa rakietowego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:41:49+01:00
1.Budowa tlenu:8protonow
8neutronow
8elektronow
2.Wlasciwosci fizyczne:
-bezbarwny gaz
-slabo rozpuszczalny w wodzie
-skrapla sie w temperaturze -183 stopnie C
-zestala sie ponizej -223stopnieC
3.Wlasciwosci chemiczne
-w stanie wolnym wystepuje w postaci dwuatomowych czasteczek O 2
-laczy sie z wiekszoscia pierwiastkow tworzac tlenki
-jest niezbedny dla zycia
4.Zastosowanie:
-hutnictwo
-medycyna
-gazownictwo
-okrety podwodne
-technologia chemiczna
-oddychanie organizmow
1 5 1