Na parapecie stoją trzy doniczki z kwiatami;patrząc od lewej,widzimy..storczyk,hiacynt i krokus.

storczyk hiacynt krokus

Doniczki te mogą stać w innej kolejności, na przykład tak:


hiacynt storczyk krokus krokus storczyk hiacynt
1) Narysuj lub opisz inne ustawienia doniczek.Ile jest łącznie sposobów ustawienia trzech doniczek?
2)Wyobraź sobie,że należy na parapecie ustawic jeszcze jedną doniczkę, z gwiazdą betlejemską.Popatrz,jak może zmienic się ustawienie pierwsze,gdy dodamy czwartą doniczkę.
1 ustawienie
g.betlejemska,storczyk,hiacynt,krokus
2 ustawienie
storczyk,hiacynt,g.betlejemska,krokus
3 ustawienie
storczyk,g.betlejemska,hiacynt,krokus
4 ustawienie
storczyk,hiacynt,krokus,g.betlejemska

3)Oblicz,na ile sposobów można ustawić 4 doniczki.
Możesz narysować rożne ustawienia lub obliczyć liczbę wszystkich ustawień bez rysowania..


proszę o rozwiązanie, potrzebne na jutroo..pliss;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T22:53:38+02:00
1)
H S K
H K S
S K H
S H K
K S H
K H S

2)
Gb S H K
S Gb H K
S H Gb K
S H K Gb

3)
przy 4 doniczkach możliwe są 24 ustawienia
1 5 1
2009-10-15T22:58:06+02:00
3 kwiatki możemy umieścic na 6 sposobów, a 4 chyba na 16