Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T17:47:13+02:00
1x- cena tańszej książki
1,25x - cena droższej książki

1x+1,25x=45zł
2,25x=45zł /2,25
x=20zł
1,25x=25zł

Odp. Podręczniki kosztują 20zł i 25zł.
21 4 21
2009-10-15T17:49:09+02:00
Za 2 różne podręczniki zapłacono 45 zł. Ile kosztuje każdy podręcznik jeżeli jeden jest o 25 procent droższy od drugiego? Na szybko to prośzę ;*
;D


x- pierwszy podrecznik
125/100 *x - drugi podrecznik

x+1,25x=45zl
2,25x=45zl //:2,25
x= 20zl

1,25 * 20zl= 25zl

x= 20zl-pierwszy podrecznik
1,25x= 25zl- drugi podrecznik
:)
8 3 8
2009-10-15T17:49:57+02:00
X-cena pierwszego podręcznika
y- cena drugiego podręcznika
Mamy układ równań:
x+y=45
x=1,25y

1,25y+y=45
x=1,25y

2,25y=45 :2,25
x=1,25y

y=20
x=1,25*20

y=20
x=25
7 2 7