Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:35:49+01:00
H = 62*

22 VI:
h = 90* - szer.geogr. + 23*27'
62* = 113*27' - szer.geogr.
szer.geogr. = 113*27' - 62*
szer. geogr = 51*27'
2010-02-21T18:40:39+01:00
Oblicz szerokość geograficzną danego miejsca wiedząc, że w dniu 22 czerwca wysokość górującego Słońca, zmierzona po południowej stronie nieba wynosi 62 stopnie. Dam naj.



wysokość słońca


90- x= 62st
x=28st.
do 23st27' dodajesz 28st = 51st27' (Polska m.in. ok. Częstochowy)


Pozdrawiam i liczę na naj.
1 5 1