Odpowiedzi

2010-02-21T18:31:15+01:00
Zbliżają się osiemnaste urodziny Belli. Z tej okazji Alice i Edward Cullen postanawiają urządzić jej przyjęcie. W czasie odpakowywania prezentów Bella przecina sobie skórę, po której od razu spływa krew. Jasper, który jako ostatni przeszedł na 'wegetariańską' dietę, nie mogąc się opamiętać rzuca się na nią. Na szczęście Edward reaguje błyskawicznie i odciąga go wraz z innymi, wyprowadzając z domu. Edward i reszta jego rodziny nie chcąc by taka sytuacja się powtórzyła postanawiają wyprowadzić się z Forks.Nie chcąc kolejny raz narażać Belli na niebezpieczeństwo Edward postanawia skłamać, mówiąc ukochanej, że jej już nie kocha. Sądzi, iż w ten sposób dziewczyna prędzej pogodzi się z odejściem jego i jego rodziny. Jednak nastolatka zapada w głęboką depresję na wiele, wiele tygodni. Kiedy w końcu wybudza się ze stanu otępienia postanawia zaprzyjaźnić się bliżej z kolegą z dzieciństwa - Jacobem Blackiem.

Bella i Jacob spędzają ze sobą coraz więcej i więcej czasu. Bella odkrywa, że wraz ze wzrostem adrenaliny, dostaje halucynacji i słyszy głos Edwarda. Zaczyna więc igrać z losem, robiąc coraz to bardziej ekstremalne rzeczy, do których zalicza się między innymi jazda motorem, tylko po to by usłyszeć jego głos. W międzyczasie Jacob odkrywa, że jest wilkołakiem. Chce utrzymać to w tajemnicy przed Bellą, co mu się jednak nie udaje. Kolejnym szalonym pomysłem Belli jest skok z klifu. Nie zamierza ona jednak popełnić samobójstwa, chodzi jej jedynie o zabawę i jeszcze jedną szansę na usłyszenie głosu swego ukochanego. Kiedy porywa ją prąd i wydaje się,że nie ma już nadziei, Jacobowi udaje się w ostatniej chwili ją uratować.

W tym samym czasie Alice, wampirza siostra Edwarda ma wizję przyszłości: Bellę skaczącą z klifu. Ponieważ nie może widzieć wilkołaków w swoich wizjach, nie widzi, że Jacob uratował Bellę, dlatego też myśli iż jej przyjaciółka nie żyje. Postanawia przyjechać do Forks by wesprzeć Charliego w trudnych chwilach. Gdy jednak dostrzega Bellę, wie już, że jej wizja była niekompletna. Bella cieszy się z odwiedzin Alice. Spędzają razem każdą chwilę. Jednak wspomnienie o Edwardzie boli. W tym czasie Edward dzwoni do domu Belli, ale tak się składa,że Jacob odbiera słuchawkę, informując go, że Charlie jest na pogrzebie. Cullen jest przekonany, że to właśnie o Bellę chodzi. Tymczasem Charlie jest na pogrzebie swojego przyjaciela, Harrego. Nie mogąc się pogodzić ze śmiercią ukochanej Edward postanawia wyjechać do Włoch i sprowokować Volturi, wampirzą królewską rodzinę, by pozbawili go życia.

Bella i Alice wyruszają za nim, i powstrzymują go. Edward długo nie może uwierzyć, że jego ukochana żyje. Przed opuszczeniem Włoch, Volturi oznajmiają, że Bella, jako, że zna ich sekrety musi umrzeć lub zostać przemieniona w jedną z nich. Alice zapewnia, że przemiana nastąpi wkrótce. Po powrocie do Forks, Edward mówi Isabelli, że opuścił ją nie dlatego, że jej nie kocha ale dlatego iż chciał ją chronić. Dziewczyna przebacza mu. Oboje są bardzo szczęśliwi. Książka kończy się głosowaniem Cullenów w kwestii przemiany Belli w wampira. Alice, Emmet, Jasper i Esme są za przemianą, Edward i Rosalie przeciw. Spór rozstrzyga decydujący głos Carlisle'a. Bella już wkrótce ma zostać wampirem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:57:23+01:00
Zbliżają się osiemnaste urodziny Belli. Z tej okazji Alice i Edward Cullen postanawiają urządzić jej przyjęcie. W czasie odpakowywania prezentów Bella przecina sobie skórę, po której od razu spływa krew. Jasper, który jako ostatni przeszedł na 'wegetariańską' dietę, nie mogąc się opamiętać rzuca się na nią. Na szczęście Edward reaguje błyskawicznie i odciąga go wraz z innymi, wyprowadzając z domu. Edward i reszta jego rodziny nie chcąc by taka sytuacja się powtórzyła postanawiają wyprowadzić się z Forks.Nie chcąc kolejny raz narażać Belli na niebezpieczeństwo Edward postanawia skłamać, mówiąc ukochanej, że jej już nie kocha. Sądzi, iż w ten sposób dziewczyna prędzej pogodzi się z odejściem jego i jego rodziny. Jednak nastolatka zapada w głęboką depresję na wiele, wiele tygodni. Kiedy w końcu wybudza się ze stanu otępienia postanawia zaprzyjaźnić się bliżej z kolegą z dzieciństwa - Jacobem Blackiem.
Bella i Jacob spędzają ze sobą coraz więcej i więcej czasu. Bella odkrywa, że wraz ze wzrostem adrenaliny, dostaje halucynacji i słyszy głos Edwarda. Zaczyna więc igrać z losem, robiąc coraz to bardziej ekstremalne rzeczy, do których zalicza się między innymi jazda motorem, tylko po to by usłyszeć jego głos. W międzyczasie Jacob odkrywa, że jest wilkołakiem. Chce utrzymać to w tajemnicy przed Bellą, co mu się jednak nie udaje. Kolejnym szalonym pomysłem Belli jest skok z klifu. Nie zamierza ona jednak popełnić samobójstwa, chodzi jej jedynie o zabawę i jeszcze jedną szansę na usłyszenie głosu swego ukochanego. Kiedy porywa ją prąd i wydaje się,że nie ma już nadziei, Jacobowi udaje się w ostatniej chwili ją uratować.
W tym samym czasie Alice, wampirza siostra Edwarda ma wizję przyszłości: Bellę skaczącą z klifu. Ponieważ nie może widzieć wilkołaków w swoich wizjach, nie widzi, że Jacob uratował Bellę, dlatego też myśli iż jej przyjaciółka nie żyje. Postanawia przyjechać do Forks by wesprzeć Charliego w trudnych chwilach. Gdy jednak dostrzega Bellę, wie już, że jej wizja była niekompletna. Bella cieszy się z odwiedzin Alice. Spędzają razem każdą chwilę. Jednak wspomnienie o Edwardzie boli. W tym czasie Edward dzwoni do domu Belli, ale tak się składa,że Jacob odbiera słuchawkę, informując go, że Charlie jest na pogrzebie. Cullen jest przekonany, że to właśnie o Bellę chodzi. Tymczasem Charlie jest na pogrzebie swojego przyjaciela, Harrego. Nie mogąc się pogodzić ze śmiercią ukochanej Edward postanawia wyjechać do Włoch i sprowokować Volturi, wampirzą królewską rodzinę, by pozbawili go życia.
Bella i Alice wyruszają za nim, i powstrzymują go. Edward długo nie może uwierzyć, że jego ukochana żyje. Przed opuszczeniem Włoch, Volturi oznajmiają, że Bella, jako, że zna ich sekrety musi umrzeć lub zostać przemieniona w jedną z nich. Alice zapewnia, że przemiana nastąpi wkrótce. Po powrocie do Forks, Edward mówi Isabelli, że opuścił ją nie dlatego, że jej nie kocha ale dlatego iż chciał ją chronić. Dziewczyna przebacza mu. Oboje są bardzo szczęśliwi. Książka kończy się głosowaniem Cullenów w kwestii przemiany Belli w wampira. Alice, Emmet, Jasper i Esme są za przemianą, Edward i Rosalie przeciw. Spór rozstrzyga decydujący głos Carlisle'a. Bella już wkrótce ma zostać wampirem.